Вебіна́р (англ. webinar) — спосіб організації зустрічей онлайн. Це неологізм, утворений поєднанням слів веб (англ. “мережа”) та семінар. Для організації вебінару використовуються технології відео-конференції, інтернет-телефонії та ін.
Функції вебінарних площадок
[toggle title=”Аудіо“]
Під час проведення вебінару основне спілкування між викладачем і слухачами здійснюється за допомогою аудіозв’язку в режимі реального часу. Також слухачі і викладач можуть розміщувати аудіозаписи, надавши до них доступ іншим учасникам навчання. [/toggle]
[toggle title=”Відео“]
Під час навчання слухачам можуть демонструватися відеоролики. Також існує можливість показувати відео в режимі реального часу , використовуючи веб -камеру або цифрову камеру. Відео може транслюватися, як від викладача до слухачів, так і у зворотний бік. Дуже часто під час вебінару всі слухачі бачать викладача.
[/toggle]
[toggle title=”Презентації“]
При проведенні вебінару викладач може демонструвати слухачам на їх персональних комп’ютерах слайди презентації, здійснюючи управління презентацією в режимі реального часу.
[toggle title=”Демонстрація документів“]
При проведенні вебінару викладач може демонструвати слухачам на їх персональних комп’ютерах різні документи, виділяючи в них області яким необхідно приділити особливу увагу.
[toggle title=”Обмін файлами“]
Під час навчання викладач і слухачі можуть обмінюватися або надавати доступ до своїх файлів.
[/toggle]
[toggle title=”Електронна дошка“]
Віртуальний аналог навчальної дошки в класі. Як і в класі на дошці можна малювати, витирати і т.д. Залишати записи на дошці можуть всі учасники навчання у відповідності з існуючими у них правами.
[/toggle]
[toggle title=”Демонстрація робочого столу“]
Під час вебінару можна демонструвати всім учасникам свій робочий стіл, показуючи дії, які ти здійснюєш.
[toggle title=”Чат“]
Ефективним засобом організації взаємодії слухачів вебінару є чат, за допомогою якого вони можуть обмінюватися миттєвими повідомленнями в режимі реальному часі. Повідомлення можуть бути доступні всім слухачам дистанційного навчання, а можуть надаватися тільки визначеному колу осіб. Межі видимості повідомлень визначаються викладачем і слухачами вебінару.
[/toggle]
[toggle title=”Голосування та опитування“]
Вкрай ефективним засобом проведення вебінару є голосування та опитування, що дозволяють в реальному часі зібрати інформацію від слухачів з того чи іншого питання.
[/toggle]
[toggle title=”Віддалений робочий стіл“]
Деякі програмні продукти, що використовуються при проведенні вебінару, надають учасникам можливість маніпулювати об’єктами на комп’ютері іншого користувача. Це може бути корисним, коли необхідно щось показати слухачеві вебінару. Такою можливістю володіють і слухачі, і викладачі.
[toggle title=”Спільне використання додатків“]
Як і у випадку з віддаленим робочим столом мета даного засобу надати слухачеві вебінару і викладачеві можливість маніпуляції програмним забезпеченням, запущеним на іншому комп’ютері. Відмінністю від віддаленого робочого столу є те, що в першому випадку користувач отримує повний контроль над комп’ютером іншого користувача, а в другому тільки над програмою, до якої йому надано доступ.
[/toggle]
[toggle title=”Підтримка мобільних пристроїв“]
Багато з програмних продуктів і сервісів, призначених для проведення вебінарів підтримують більшість існуючих на сьогодні мобільних пристроїв ( iOS , Android , BlackBerry і т.п.).
[/toggle]
[toggle title=”Запис вебінарів“]
Користувачам вебінарів надається можливість запису вебінарів в яких вони беруть участь , щоб надалі вони могли їх повторно переглянути. [/toggle]
[toggle title=”Інтеграція з іншими інформаційними системами“]
Програмне забезпечення та сервіси, призначені для проведення вебінарів, часто надають користувачам можливість інтеграції вебінарів у сайт або інтранет. Це дозволяє організувати вебінар таким чином , щоб користувачі залишалися в звичному їм інтерфейсі сайту або порталу.[/toggle]